tisdag 6 oktober 2009

Jag kunde ha skrivit tusen och åter tusen inlägg...

men det som låter så bra i huvudet ser inte klokt ut i skrivade skrift.....grrrr jag har nog fått blogg...vaddå?!? hrmmm torka är det inte men....förstoppning kanske... det kräver men kommer inget. Jag kunde tex ha skrivit om i morgon... då jag börjar att "jobba" på startpunkten, efter 9?! år som antijobbare, kan denna gång av arbetsträning gå vägen... det är många tankar och funderingar blandat med skräckförtjusning och en hel drös av ångestladdade pirrningar.

Jag har också kunnat skriva om hur det är att vara ett vuxet barn till föräldrar som prioiterar den nästa generationen, efter mej allså... Vilket jag tycker är helt rätt, men det svider ändå... Mina måndagsbarn är ju en ständig källa om man vill.
Dessutom finns ju HAnny Panny, mitt hjärta och ständig följeslagare, så nog finns det bloggmatrial allt.

Allså måste det röra dig om blogg förstoppning...

Någon som har profylax eller vad det heter????

3 kommentarer:

therese sa...

microlax, menar jag naturlitvis... visste det var ngt med lax i alla fall

Allt om inget. sa...

ja,jag var ju å hämta en på akuten i lördags om du verkligen vill ha den får du hämta den;)
Det är så roligt för dig att du kommer ut och träffar lite folk....känna att du gör nytta..är det 9 år du inte jobbat på???ojojoj alla är olika men jag hade nog klättrat på väggarna för länge sen. Jag önska dig lycka till på nya äventyr och se det POSITIVT!!Tänk inte åhh va jobbigt,nej va pinsamt.....tänka positivt.....enda råd jag kan ge dig.....säger jag som är blygare än någon annan...Kram

Ancan sa...

Ja det är inte lätt alltid...
Profylöax är iofs en andningsteknik som man använder sig av vid bla förlossningar - det kanske hade funkat det med för magen :)
Att andas lugnt och jobba med kroppen - inte mot :)

Lycka till på din nya arbnetsträning - hoppas verkligen det hjälper dig tillbaka till livet.
Jag mår SÅ mkt bättre sedan jag började jobba, efter 7 års hel sjukskrivning. Har nu jobbat i tre år, och tycker att jag fått illbaka livet och glädjen till 100 %