tisdag 29 december 2009

jul som förr i tiden, eller packa pappas kappsäck...

...att man kan få in 9 pers, (varav en är en liten kille med myror i byxorna) plus 2 hundar i "kära mors" hus utan att någon bröt i hop och drog vidare, det är mej en gåta, med det gick dessutom med bravur...

Det var trevligt att få fira jul ihop med syskon och respektive, nästan som när man var liten fast på något sätt... lite bättre.

Tomten kom även detta år (varför ändra på ett vinnande koncept bara för att man blivit stor, dessutom så hade vi ju en liten tomtetroende att skylla på...) och JA!! jag hade varit snäll, jag fick iofs bara nyttigheter men å andra sidan vem köper leksaker åt en gammal kärring på "minus40"



Äta fick jag då göra i överkant, magen stod i alla hörn, så som det alltid brukar göra på jul att man aldrig lär sig...



Vi hann också med det obligatoriska Ikeabesöket, och finns det någon bättre ursäkt än måste köpa till det nya köket... ett par påsar blev det, plus att Husse shoppade lite på Jula, (nåja jag hjälpte nog till lite där med är jag rädd) Svårt blev det i alla fall att trycka in allt i vår redan knökfulla bil, vilken tur ibland att vi bara är två plus en hund, för någon fler har knappast fått plats inte ens med skohorn...

Inga kommentarer: