onsdag 3 mars 2010

Vi har ju fyllt år både Husse och jag.

Damerna först eller ålder går före skönhet, i båda fallen så sämmer det, vi fyller båda år men jag fyller fem dager före Husse, och nog för att jag gillar att baka men att baka tårta 2 ggr så tätt in påvarann är inte kul, ffa inte att äta tårta så tätt, så vi slog ihop kalasen... så blev det en riktig svullardag med kaffe och min egen tolkning av pistagelängder, 5 olika kaksorter och två olika tårtor, en blå prinsesstårta och en herrgårdstårta, (Dock inte gjord av mig personligen, min hamnade ute på gårdsplanen kvällen före, i vredesmod.) och knappt var det svalt och förlåtet så var det dags för... Vedspiskokad älgköttsoppa med 4 olika hembakade bröd.

PUH! visst gillar jag att baka och visst hade jag både bakabstinens och många bakstunder innestående efter stugvistelsen men detta tog ändå priset... Varför ska jag alltid göra allt så omständigt.... jo för att jag gillar att både stressa ihjäl mej och måla upp förstora förväntningar, jag är nämligen en självplågare innerst inne och än hur jag gör så blir jag aldrig riktigt nöjd... (nu är jag där igen)... Men summan av summarum så tror jag ingen gick hem hungrig härifrån!

Inga kommentarer: