torsdag 9 juni 2011

Blomsterprakten

En stor del av årets sommarblommor är äntligen, med en stor dos  svett och mycket tandagnislan numera inhandlad... Sedan fick jag av en god vän även lite paprika och chiliplantor (glömde fråga om styrkan på de båda).

Det blir rosa-vitrandiga hängpelargoner blandat med vit bacopa i amplarna.

Men till krukorna som jag brukar ha på backen,finns bara lite silverregn än så länge... så jag hoppas att orka/kunna införskaffa det till veckan.

Sedan för man ju dessutom hoppas att jag kan plantera och sätta upp amplarna i helgen, så jag inte behöver hålla på och bära dem fram och tillbaka hela tiden... jag behöver bara måla allt vitt på altanen först ;)

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Ojoj, här har det hänt en hel del, ute å rännt som na tokar :-)

Nya pjuks och goat med mor, en bunt blomster att trö ner, glott på Globen också. woj woj.

Så nu är det 'bara' målningen kvar nu då på huset ....det är ju en baggis,,,tror du inte? ;-)


Tusen kramar!!

therese sa...

haha Jo, "målninga" va´ i svettigaste laget men nu är även den avklarat