söndag 5 juni 2011

Storstockholm

I lördags så tog vi en tripp ner och till Stockholm, till min mellersta lillebror som snart fyller år... VI har aldrig varit ner och hälsat på förrut så det var då på tiden...Ingen av oss vill köra i stockholmstrafiken så vi åkte snålskjuts i mina föräldrars bil.. Hp drägglade visserligen ner hela bagageutrymmet och allt som var där i närheten, så det är tveksamt om hon får följa med i den bilen några fler gånger.. ;)

Vi passade på att kolla in närområdet med en härlig promenad, dock inte för min kära mor som låtit fåfängan gå före det praktiska, hon hade en vacker klänning och halvhöga sandaletter (klänningen ok men skorna hrmm). Vi gick till globen för att kunna skryta att vi tagit på den men de fega byggnadbestämmarna hade byggt in den runt om med en massa låga byggnader..

Vi avnjöt sedan en middag ute i på en lummig, grön bakgård till en fin krog... Man kändes sig dock lite bondig när man såg menyn och inte riktigt kunde klura ut var det var... Jag bestämde mig tillslut för en skagentoast (inget bra val, visade det sig sedan, men men..man lär så länge man lever)
Husse tog en hamburgare med friterad fäskpotatis..

Men på det stora hela var det var en fin tripp, vi hade toppen väder varmt och härligt.

Inga kommentarer: