lördag 19 september 2009

Igår var jag till Tandhygienisten

Huvva, jag klarar inte riktigt av det här med tandläkare och sånt, så det brukar alltid resultera i ett gäng ombokningar, stel käcke, andningsbortfall och huvudvärk... Man skulle kunna tro att eftersom jag hatar tandläkare så borde jag var duktig att borsta och använda tandtråd men tyvärr så är inte fallet riktigt heller....men igår tog jag mig i kragen och gick till tandhygienisten i alla fall (bara 4 ombokningar) Det är en tjej som jag har haft ett x antal år,så hon känner mej ganska väl vid det här taget och brukar se till att jag andas, ibland när det har gått för lång tid... Men väl där så fick jag ett glatt besked, det att det vars så lite tandsten att detskulle gå på ett litet kick att fixa, bara lite bedövning så... poff det blödde knappt!! sedan polering och lite lack.

Sedan när jag stod där ute vid disken och hukade för nästa Pärs -betalingen- så visade det sig att eftersom jag hade två tandvårdpengar innestående så blev notan.....35 kr!!!

Men jag tror inte att det blir lättare att gå dit nästa år!!

Inga kommentarer: