måndag 25 juli 2011

släkten på pärlband

Jag har haft hela min brokiga, härliga familj på besök, lagom uppdelade så man hinner prata mysa och rå om.
Min mor och PP kom först, på torsdagen, på väg upp till morfar.... de kom tyvärr i väg lite sent eftersom det var lite fixande och planerande med PP Mor, tråkigheter och sjukhus, men vi hann äta middag ute på altanen innan solen försvann bakom lagårn... De åkte vidare dagen efter..

På lördagen åkte jag upp för att delta i hemvändardagen, för att träffa dem alla, morfar moster, mostersman, morbror, morbrors sambo kusiner, största lillebror med fam, mina favoritbrorsdöttrar, iofs mina enda brorsdöttrar men ändå, de värmer fasters hjärta... Och givetvis alla andra som jag känner och bryr mig om, synd bara att inte de var där...

På måndagen så kom  just fasters favoritbarn naturligtvis var ju även deras föräldrar med och deras virvelvind till voffs en wachelgrabb som heter Timmer och är så lik min ängelhund så det gör ont. Vi fick umgås en kort stund på eftermiddagen men jag hann ändå få ett par goa kramar och bjuda på både jordgubbsland, sandlådelek och singoallakex..

Tisdagen kom och vädret visade sig på strålande humör och tillslut så kom  mina andra bröder, en flickvän med en kommande favorit i magen och dessutom fasters lilla gris Ella, en bullterrier som är sötast i stan...

vi fick en riktig mysig eftermiddag och kväll med mycket prat, skratt, och roliga ihågkomster och middagen bestod av utegrillning och senare fick vi dessutom in några älgglimtar i planerigen innan det var dags att låta natten ta över och lugnet råda. Morgonen efter fick vi rå om dem en stund till innan de åkte vidare uppåt.

På söndagseftermiddagen kom så Mor och ff tillbaka på sin väg hem. Med sig hade de min kusin L som skulle hänga på ner ett tag. Efter en, säkert  i min kusins tycke, alldeles för utdragen middag hos svärmor så åkte grabbarna för att titta på Husses arbetsmaskin medans jag tvingade ut min mor på en kvällspromenad... När de kom tillbaka, helt eld och lågor, visade det sig att de dessutom fått provåka medans Husse satt vid spakarna...
Även be bästa dagarna har sitt slut och vi såg filmen Åsa-Nisse innan det åter var dags att säga godnatt.
De åkte dagen efter på vanlig utsatt tid, samma tid som det alltid har varit avfärd på, så länge som jag minns kl 8.00... kvar lämnade de tystnaden.

Tack för denna sommar min kära familj, väl mött nästa sommar!

Inga kommentarer: