onsdag 26 augusti 2009

ännu en uppdatering...

Att det ska vara så svårt att skriva något, jag är ju hit varje dag.... iofs så händer det inte så mycket, nu för tiden... eller det händer ju saker hela tiden man kanske inte så stora och världsomvändande så man måste skrika/skriva ut det här med STORA bokstäver...

Lite smått som har hänt kanske... I måndags så var alla mina måndagsbarn tillbaka, frankrikefararna har nämligen äntligen kommit tillbaka till verkligheten. Jag chokade dem brutalt med svensk blodpudding... fast den enda (av alla barna) som åt med god aptit var den älsta av dem, ingen annan... Hoppas den mentala markeringen fastnar denna gång i min hjärna att blodpudding är ingen hit för mina barn!!!

Sedan på eftermiddagen så blev det fiskning (Bäst att passa på nu med sjötomt och allt) och läs och häpna, samma barn som fick äta sig mätt, vid lunchen fick dessutom en liten abborre - lyckan var total!! Tyvärr kunde jag inte trolla fram en till åt den andra grabben, som blev lite putt.
Som tur är så går det fort över...

Men barn är ju små vuxna och blir även de trötta lagomt till slutdags eller sista halvtimmen innan... så det var lycka när pappas bil syntes på backkrönet (det spelar ingen roll egentligen vem som kommer båda syskonparen blir lika glada...) Ännu mer lycka blev det när det visade sig att alla skulle åka i samma bil hem!!!

Inga kommentarer: