lördag 30 januari 2010

Bakorige

Förra lördagen så bakade jag Jitterbuggare (för första gången), arracsbollar och sockerkaka i långpanna med limeglasyr och kamellströssel på, vad de nu kallas?!

I söndags var jag hos en vän och bakade tunnbröd (hon har en bakeugn i källaren *grön av avundsjuka* VILL HA, VILL HA, VILL HA!!!
Jag tog med mig bakfjala och div bakgrejor så vi kunde köra dubbelt, men degen hann jäsa ofantligt ändå... efter fikat så var en lika stor som när vi började...

I torsdags så drog jag i gång ugnen igen, denna gång blev det jordnötskakor, också ett nytt recept, brände dock första plåten men ett recept som jag nog ska göra fler gånger...

Idag har jag bakat bullar, iofs bara längder men ändå, jag hade grön pistagefyllning mellan för att förnya lite... sedan slängde jag ihop frukostbullar, (typ bake up, de skafrysas ogräddade) när jag liks var i gång... kan vara gott att finna en söndagsmorgon...

Så nu ska jag bara baka dumlekakor och en tårtabotten, så kan Vi både Husse och jag fylla år, utan att skämmas...

Inga kommentarer: