torsdag 28 januari 2010

Ropa hej innan jag var över ån...



Vädertjänsten hade dock en poäng med en "klass2varning" skulle det visa sig ändå... dock lite senare än utfärdat... det började inte"storma" förrän vi 21.30-tiden och då blåste det upp rejält puls att det fortsatte att snöa ännu mer rikligt än under dagen. Det blåste stundtals så det ven i stuprören..
Husse hade stora problem att komma hem från skogen trots att han åkte tidigare än han skulle... men stömmen fick vi faktiskt behålla hela tiden...
men på morgonen när jag skulle på jobbet såg det ut så här... snödjup kl 05. var ca 48 cm på odrevat ställe...


....Bilen som skulle ta mig till jobbet kändes lite off och obrukbar...eller rent av instängd, hade det inte varit så långt så hade ju skotern varit ett allternativ... behöver jag säga att jag stannade
hemma idag.

..... Här har Husse kört en gång med skopan.... det är ofattbart egentligen hur mycket snö det hann komma ner på knappt ett dygn och bara kallsnö, som riktigt inbjuder till snörök och igendrivna vägar.. vilket vi har hört till leda på radion med avåkningar och annat bekymmer.



...behövde jag säga att HAnny blev överlycklig över all snö hon skuttade likt en hare och for genom snön som en torped och trots att det kommit runt halvmetern på de 40 cm som redan kommit tidigare, så visste hon precis var nallen befann sig...

1 kommentar:

Ancan sa...

Så det är kallsnö det heter :)
Ni har så underbara namn uppåt för olika sorters snö, här nere används bara blötsnö och snö..