fredag 8 januari 2010

Jag är lycklig innerst inne, det vet jag

nu när jag hunnit landa och pusta ut och känna efter, så vet jag det med bestämdhet... Trots att det är mycket som försvunnit/förlagts... (någon som vet var febertermometern tagit vägen??)



Det är väl bara egentligen en eller två småsaker som gör att livet inte är helt perfekt... "småsaker" kanske är fel att säga men ett par saker som fattas för att göra lyckan total...kanske finns det fler saker... eller egentligen kanske mindre... kanske man behöver inte så mycket matriella saker, bara man har kärlek sägs det... men ingen kan sticka under stolen (sidosfråga: vad är det man sticker under stolen egentligen???) ...att det livet underlättas väsentligt om man har vissa hjälpmedel, typ pengar är väl en sån gej - det underlättar, men inte spär det på lyckan eller!?...

Men å andra sidan vem har ett perfekt liv??... Ingen som jag känner i af... Fast är väl det man strävar efter eller?? Det perfekta livet.... Hmmm...vad ska man då längta och drömma om, om man redan har allt?! Vad tråkigt allt skulle bli helt plötsligt...

1 kommentar:

Ancan sa...

Jag tror att man är lycklig när man lärt sig att leva i nuet, och inte jäkta o jaga efter sådant som man tror är lyckan, men som oftast inte är det.

Lycka för mig är att vara trygg i sig själv, att veta vem man är liksom.
Att inte behöva förställa sig utan bara vara den man innerst inne är :)