söndag 31 januari 2010

En kall läxa....

....fick jag lära mig i fredags: Att inte använda elhissarna när det är -22 grader....då kan rutan ramla ner....försvinna i tomma intet eller rättare sagt ner i underjorden(läs dörrsatan)... Jag tar det från början...

Jag kom mig äntligen på jobbet i dag, tur var väl det eftersom kylskåpet också behövde uppgraderas lite... kallt som bara den var det,-25 gr, värst var det i grannbyn -29 grader (ett riktigt kallhål), ... Jag hade bunkrat upp med täckbyxor, skoterstövlarna och en varmjacka i baksätet... har man fått ispropp en gång så sitter det i liksom...nåja, efter div handling och små ärenden, så styrde jag kosan åter mot hemmet.

Ca en ½ mil hemifrån möter jag Husse och HAnny på väg nånstans... vi möttes på vägen och jag tryckte av gammal vana på fönsterknappen... ner gick bra men när den skulle upp så ramlade den bara ner.....poff...eller mer som flapp typ... Arg som ett bi så körde jag hem utan sidoruta, först sakta men jag höll på att frysa ihjäl, så jag drog på för att komma hem nån gång...

När Husse kom hem försökta han fixa rutan utan framgång, funkar inte att stå ute i miljoner minusgrader utan handskar... så vi beslöt att kalla in förstärkning.. Vi ringde en vän!! nää, vi ringde FA, Han jobbar på lastbilsverkstad, och fick isf komma omedelbart... det var fredag kl 14... han slutar 15.

Vi kilade fast en filt, och så körde vi till stan.

Vi skruvade (FA och Husse, jag tittade på) isär dörrsidan och fjong!! så ramlade hur många vajrar och plastbitar som helst ner... Gud vilket rappel!! att det funkar, Vad är det för fel på vev egentligen?!!? Efter ett par timmar av pillande så gav vi upp!! Får ta nya tag sedan, med nya grejor...

Hmmm fast silvertape funkar bra också.

Inga kommentarer: