torsdag 12 augusti 2010

klippt och skuren



..blev jag idag. Dessutom blev det till att färga och slinga lite.






Sist jag klippte mig,var den 23 mars, så kärringen i spegeln, (hon med gråa hårstån) tyckte definitivt att det var dags nu... Eller hur??


Varför ser man ut som ett ännu större fån när man knäpper kort på sig själv???

ja ja... var i alla fall till min frissa i grannbyn, laddad en stor kartong innehållandes både färg och avfärgning och med två kort på önskad frisyr... hon klippte och klippte...

...och sedan var det dags för färgning och slingning(avfärgning)


Puh! 4h senare var jag klar... och då var ändå håret inte stailat, bara handukstorkat. Efter lite putsning på finishen hemma med plattången så såg det ut så här:

Inte riktigt vad jag tänkt men det duger, får man träna lite med plattång, vax och dylika grejor så blir det nog bra det här också... är allså åter igen rödhårig efter en period som brunhårig på ca 10 år.

Inga kommentarer: