onsdag 18 augusti 2010

Fördröjd LCHF-start

Det slår aldrig fel, när jag ska börja dieta, börja en ny livstil, eller sluta med något, så trots jag har ett utsatt datum så blir det ALLTID tvärnit 1:a dagen, så varför ska denna gång vara ett undantag....
Idag stöp det redan på frukosten... Jag hade planerat för enkelheten stek ägg/ alt äggröra och stekt fläsk... DET gick inte alls, bara tanken gjorde mej spyfärdig, så jag drack lite vatten och gick å la mej igen... vid andra försöket 2 h senare så var det lika omöjligt, så jag kapitulerade, rostade mina mackor... Men sedan till 'lunch' så åt jag i förbifarten 3 korvar och majjo, hade egentligen inte tid med mat, jag höll på att latexfoga spikhålen efter snickaren.. öhöhrm... han blev klar vid Lucia förra året...

Middagen gick också bra, kände mig på banan igen, Köttfärsbiffar med fläsk och västerbottensost och till det kokt broccoli med steksky på... mumma.

Kom bara inte och säg att fett är äckligt, Herregud!! du kan få vad som helst att smaka godare med lite uppfettning...

Har förberett frukosten lite till i morgon, har redan stekt fläsket, så nu återstår bara äggeländet, i värsta fall kan jag äta bara fläsk och broccolin (som blev kvar vid dagens middag) å kaffe med smör i, känner mej uppe på banan, känns hemtamt, som jag aldrig slutat med det här egentligen....

Men denna gång ska jag inte väga mig, bara mäta med måttbandet... OCH givetvis fortsätta med mitt mål med 10.000 steg om dagen... även om det inte funkar varje dag.

Inga kommentarer: