onsdag 18 augusti 2010

Oväntat besök

hade vi på jobbet i går, en lite ödla hade tassat in och stod helt fridfullt framför tygrullarna, hade väl beslutsångest... när en av mina arbetskompisar, (female) kommer förbi och uppmärksammar den och frågar om det är en låssasödla? varav en annan arbetskompis, (även här female) skuttar och vrålar ooooooooooooooooooooooooohhhhhhhh, vad äckligt.... Men gissa vem som hade fram mobilen för att fota när den tredje arbetskompisen (male) inledde operation räddning och bar ut den till verkligheten utanför....

Ungefär samma fast hundra gånger värre, hände här hemma sent i söndagskväll... vi hade som vanligt dörren öppen för det var ju så varmt inne... Det var mörkt... Då kommer en kamikazepilot farandes med ljusets hastighet, gjorde en looping + en rundflygning i köket för att sedan försvinna in i tv-rummet... Och eftersom den var helt, tror jag iaf, ljudlös så fick jag skynda mig att dubba dit en passande ljud... AAAAAAAAHHHHHHHHH, vad var det för något!!!!!!!!!!! nåja jag kanske la på volymen anings mycket men i stridens hetta...

DET visade sig sedan, när hjärtat återgått till slå med mellanrum igen, att det var en fladdermus som hade bestämt sig att hälsa på... HUSSE kom med handskar, jag med en handduk och tillslut så bar jag den något stelbent ut igen...
Sedan när jag skulle sova så tänkte jag: tänk om det var en vampyr!??!

Till saken är att jag kan se de flesta skräckfilmer och gillar dem tom, men jag klarar inte vamprer av olika slag och Hitchcooks fåglarna går inte heller...

Så vad är en liten ödla... mot en hel vampyr!?!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe...En liiiten liiiten ödla kan vara dubbelt så snabb som en stor klumpig vampyr ju!

Kram/ den skrikande arbetskamraten...;)

therese sa...

Kram tillbax! Betänk att allt är dock skrivet med glimten i ögat... Och du har rätt, en ödla är snabbare men vampyren är mer ohälsosam att ha som gäst!