fredag 20 augusti 2010

Mitt liv - idag...

har varit en dag full av blogguppslag... Som tex fick jag tvärnita i morse för en Älgko med dubbelkalvar utan föräldransvar, som stod och filosoferade på mitt på vägen i en kurva...Visst är det väl härligt att bo på landet med naturen inpå knutarna... Vart på praktikplatsmöte på OTA på sjukhuset, kan funka; ska ge det en chans framöver...
Var därefter på ÖB, för min vaxduksföljetong, men fick lämna korgen och gå ut, för brandlarmet gick...  Veckohandlade slutligen innan det var dags att vända kosan hemmåt och såg där på affärn, världens åkerspöke till dam, så stygg så att spegeln gråter, så förfärligt frånstötande ikläddväg att damen i fråga säkert var jätteinne i de moderna kretsarna, men vad vet jag, jag är ju bara en flicka från landet som trivs bäst i gummistövlar och Husses flanellskjorta...

Sedan var vi bortbjudna på middag SUPERMUMMA var det!!! fläskfile, som enligt receptet ska ha 28 vitlöksklyftor, till det lite rödvin och därefter poängpoker....SOM JAG VANN!!  



När vi kom hem fick HAnny Panny premiärha sin älskade reflexväst... hon for som en rem runt backen, rena rama rallykalle, for upp och ner, kunde ha gjort vilken jojo som helst avudsjuk... fick säga till på skarpen ordentligt och ändå fastnade hon inte förrän på 3:e kortet...

 


fast man kan ju inte låta bli att skratta samtidigt...

Annars har det inte hänt något speciellt, Hur var eran dag då?

Inga kommentarer: