lördag 6 juni 2009

Fått nya lungor banne mej...


ett rent medicinskt under... tänk vad stora lungor är om de fungerar fullt ut... och vad mycket luft det ryms... Och vad pigg man blir... när man kan andas ordentligt... Det fick jag erfara igår, efter jag ha måst söka akut för andningssvårigheter. Läxan jag än en gång måste försöka lära mig är: Medicinen ska inte slarvas med, helst inte just nu, med pollen, lövsprickning och mögel som finns både ute och just nu även inne... Lite ordentligt regn skulle inte skada, så luften renas och marken får en rotblöta... Tänk på pärena!!!


Det är nog därför jag mått kymigt, varit trött och energilös. Mina lungor har säkert protesterat långt tidigare, men jag har inte hört på i vanlig ordning.

3 kommentarer:

zaq sa...

Åh, ja, nog är det svårt, vilka begränsningar man än har så har man en förmåga att ignorera dem och sen står man där och får betala... Ibland är priset värt det, ibland är kursen alltför hög...

Var rädd om dig och hoppas du snart mår bättre!

Kram!

Ancan sa...

henteHaha . jasså du tillhör oxå de som måste få lite hjälp för att få upp lungkapaciteten.

Jo, det är som att få ett nytt liv emellanåt, och fuska med medicineringen gör man ytterst ogärna.
Så glad att det finns hjälp, vilket numera gör att jag nästan kan vara ute alla dagar om året :-)

Malin sa...

Du gör altså som jag...väntar in i det längsta innan medicin intas, som tur är så är björkpollentiden slut här nere i "södern". Hoppas och tror att det är förkylning varje år.