lördag 13 juni 2009

Sommarlov?!

+21,7' mellanmulet med viss regnvarning, solen orkar bara anas där uppe i skyn… ska de vara så när det är sommarlov?! När jag var liten så sken solen i stort sett jämt, vi sprang i shorts och små kjolar jämt, frös aldrig…

Var det så verkligen så, för i så fall så har vi gått förfärligt långt fram i vår globala världsförstöring… eller har minnet förträngt alla regniga dagar, alla "Ja' ha' inge' å gö'"-dagar… Det är nog förhoppningsvis på det sättet.

Idag har Husse börjat med slottanan, det om något bör ju vara bevis på att våren har övergått till sommar, jag för min del har ju inte avslutat min våranna än, jag har inte fått ner mina pärer i jorden än… De ska ju bara ner ett par stycken i en pallkrage, så det hinner nog i kapp ändå om inte skateländerna hinner äta upp alla innan dess.

Men alla plantor och blomkrukor är planterade i och utställda på sina respektive ställen.

Inga kommentarer: