lördag 6 juni 2009

Nationaldagen i dag!!

Du gamla, du fria, du fjällhöga nord...

Å gu' milde, vilken trängsel, vilken glädje, vilken kanevalstämning... När årets nationaldag firades... Nä, vi, här i sverige har nog en bit kvar till Norges kaliber, fast å andra sidan så har vi väl inte varit fast under annan flagg heller (eller sov jag under den lektionen i skolan!?!)

Lite tråkigt kan jag tycka, fast man kan ju ha party ändå om man vill, det behöver ju inte vara nationaldagsandledning liksom... för då blir det väl på sin höjd saft och köpekaka...

Jag däremot, vill inte ha nån fest alls i helgen, det fick jag nog av förra helgen... På ett tag i alla fall... kanske nästa helg eller nästa rent utav...
då är det ju midsommar... herreguuud!! jag som inte hunnit putsa fönsterna, damma ur skåpen, orka bakom spisen, baka tjugo olika sorters kakor...

Vart tar sommarn vägen!!!... snart börjar älgjakten

2 kommentarer:

Allt om inget. sa...

nej nå där säger man inte...inte älgjakt nu än på ett tag!!!fy dej...nu ska vi njuta av sommmaren om den kommer någon gång. själv ska jag jobba midsommarafton.

therese sa...

hehe, snart börjar skotersäsongen igen...