onsdag 10 juni 2009

Jag ska bara... säger Alfons Åberg

Jag är ganska lik Alfons Åberg, du vet killen som Gunilla Bergström skriver om, Han som bor med sin pappa och har en låsaskompis som heter Mållgan, som bara han kan se.


Ibland är jag så mycket "Alfons Åbergig" att jag tom upptäcker det själv...just det här med "Jag ska bara göra det först innan.." Just nu är det... Jag ska bara fira midsommar innan jag sätter igång med att kriga med vikten igen...


Varför kan man inte bara sätta igång, direkt på en gång, utan att man måste ha en bestämd tidpunkt... Varför kan man inte börja sitt nya liv på en tisdag, i stället för på alla dessa måndagar... hrm... jo, det kan gå föresten...men bara om den 1:a är på en tisdag.


Fånigt, men det är nog fler än jag som funkar så...

2 kommentarer:

Cinthia sa...

hej hej!

hehehe jag känner igen mig i din inlägg
brukade också säga " på måndag börjar jag" men mina veckor hade aldrig nån måndag =D

therese sa...

jo nog har mina veckor måndagar allt men sedan skiter det sig alltid av en eller annan andledning... jämt