torsdag 11 juni 2009

Jag hade sex med min farmors brorsa...

... har man kunnat skriva om man vill få många läsare och det vill man ju ha, eller jag menar man vill bli bekräftad och det är kul att få många komentarer... men till vilket pris egentligen... Ska man måste hitta på saker för att få läsare eller ska man lämna ut sig totalt, som om man nu levde ett sådant liv... jag förstår iofs också att läsa om ett vanligt svennsonsliv kan vara ganska tråkigt, förutom för de det berör.

Vad jag menar är att rubriken verkar vara nästan det viktigaste, klart viktigare än själva innehållet, typ lika viktigt som löpsedlar på tidningar. Dessutom säljer allt som har med sex att göra. Är det dessutom halvskamligt, heläckligt och högst osannoligt så säljer det ännu mer... sedan om det visar sig vara osant längre ner i inlägget spelar nog mindre roll.

Jag ska göra ett expriment... jag ska pinga detta inlägg, allså lägga ut rubriken på en bloggportal och sedan se hur många extra gäster som tittar in... det brukar en vanlig dag vara runt 12-17 st/dag nu är det exakt 13 st som varit in. klockan är nu 19.34... vi får se hur om ett par timmar hur många som tittat in... jag lägger ut reslutatet här nedanför runt 21.30 tiden.

Kl 22.01) Nja, det blev ingen rusning direkt, 4 st, men jag vet att jag har rätt!!! vi kollar i morgon oxå... idag totalen är just nu, 1076... go natt

5 kommentarer:

zaq sa...

Hä-hä, ska bli spännande att se...

Jo, du det ligger nog något i det, minns att jag började följa en blogg för några år sen, så spännande i början men sen insåg jag att det var rena "dokusåpan" och nog för att de flesta av oss inte beskriver hela sanningen och skarvar lite ibland, men så otroligt som det var, ja, jag ledsnade som sagt och hon (eller vem det nu är) håller på än på samma vis, tragikomiskt!

therese sa...

ja det är ju det jag menar, hur många som skriver om sånt, upplever det på riktigt, i riktiga livet, mer än i fantasin...skriver man varje dag så till "styvene-och-sist" så lever alla mer eller mindre svenssonsliv och det kan det ju aldrig bli så stora rubriker, inte utan att skarva på ordentligt... men det säljer tyvärr för alla önskar nog att de levde ett mer spännande liv....

puh... jag blir alldeles torr om fingrarna, vad många bokstäver...

Pärans galningar sa...

Ja de verkar inte vara nån direkt rusning idag heller, men de kan nog stämma, följde oxå en blogg och för att få upp läsarna så hittade hon under en veckas tid på massa skoj, hon var prostituerad och hennes man var hallick och dom drev en bordell, haha de vae skoj att läsa för oss som vissta att de inte var sant.

Ancan sa...

Jag brukar ju iofs kika in hos dig var o varannan dag, men jag måste säga att jag blev lite skakad när jag läste din rubrik ;-)

therese sa...

haha, ja se rubriker, men erkänn att ni hajade till ordentligt...