måndag 28 november 2011

19 ggr under 2011





Sedan årskiftet 10/11 har vi varit utan ström 19 gånger, nu senast i lördags morgon den försvann först kl 4.50 men kom tillbaka vid 9 för att försvinna igen en timme senare, och då var den borta till kl 16.15...

Olämpligt ja, naturligtvis... Men hur ofta far strömmen lägligt???

Grrr... I detta fall var det klart olämpligt för jag hade tänkt att städa och ställa ut adventsljustakarna och sätta upp div stjärnor... För jag hade nämligen planerat in lite Party, Party här hemma!! Middag med tjejerna lite senare på kvällen, så vem vill inte röja undan lite hundhårsdrivor, vedbös och annat skräp... Men att dammsuga med ström från elverket gick det också...

Det värsta är väl ändå inte att strömmen far, för vi har en ordentlig vedspis i köket + ett elverk som vi kan koppla på både kylskåp, teveapparat, lampor och dyl... utan det värsta är faktiskt att även vattnet uteblir... Eftersom vi har djupborrat vatten, som pumpas upp ur ett borrhål med en pump, som behöver ström. Dessutom behöver den  eländiga tingesten 3-fas ström, och vårat elverk ger bara 2-fas så det går  åt pipsvängen direkt...

Men tur i oturen så hann strömmen komma tillbaka, Jag hann både göra min glöggryta och koka mitt ris.. och jag hade ialla fall trevligt så jag hoppas att även de andra hade det...

Inga kommentarer: