fredag 11 november 2011

Limmosinen

Nu har jag gjort bort mina första dagar på mitt vick som "skurkärring" eller "service och underhållstekniker" som tydligen är det senaste namnet på denna yrkeskategori, enligt Husse...  Jag kan ju redan nu säga att det inte tillhör min topp3 lista på favoritjobb, fast jag gillar personalen, helst hon jag går med, hon är bästast, Kung på att städa, det ser så lätt ut när hon swishar med moppen... Men jag lär ju som sagt drömma mardrömmar om toalettskurning... vet ni att man räknar på ca 3 min för att städa en toalett, kan ju säga att det tar betydligt längre för mig...

Jag är för övrigt nu och springer på 3 av kommunens olika förvaltingar...Bildingsförvaltningen, Välfärdsförvaltningen och Teknik och sevice förvaltningen... Jag lär ju bli en stjärna på att skriva lönerapportunderlag... på Välfärdsförvaltningen ska det ju dessutom vara ett papper för varje brukare...


Inga kommentarer: