onsdag 9 november 2011

Lånat hem en bil idag

Lägg till bildtext
Jag har fått chansen att låna en bil idag, en Peugeot 206, Jag fick låna den av bilverkstan som servade Nissan,att ha under tiden...   Det gick fort att smutsa ner den både på utsidan pga smetig grusväg och på insidan - HP i baksätet, Även om bilägaren föreslog det själv så tilllät inte mitt samvete att lämna tillbaka den utan att ha rollat den först litegrann. ;)

Det var trots allt en jätterolig bil att köra, pigg och svarade bra på gasen.

Fast det är ju klart, att en 1.6´s motor i den här lilla bilen, kan klart vara en fara för körkortet...det enda som jag har emot bilmodellen och storleken är väl att den är väl låg på hjulen... Kommer man fram på ca 1-1,5 dm oplogad vinterväg?!

Fast den var ju en dröm att få plats i en parkeringsficka...

Ska få prova en 307 på onsdag när jag ska dit med Nissan igen,..

Inga kommentarer: