söndag 27 november 2011

Ingen hets, allt på en gång!!

Hittade ett gammalt inlägg som jag skrivit en gång... Som visar tydligt hur jag fungerar, eller inte fungerar, kanske är rättare skrivit... När jag blir stressad vilket är väldigt lätt,och framför allt väldigt ofta, så blir jag ofokuserad fast jag tycker ju just i stundens hetta att jag är väldigt effektiv... Detta inlägg blev skrivet den 16 april 2009, och jag var på väg ut för att klyva och stapla in veden. Men det har lika gärna kunnat vara när jag håller på att storstäda inför julen eller nåt... samma fenomen händer liksom då :P


"Jag var på väg ut för att börja med veden när… jag kom på att jag inte bäddat sängarna, det måste ju göras först. På väg in till sovrummet gick jag förbi tvättmaskinen och såg att tvättkorgen var full, så jag stoppade in en tvätt och satte i gång den.

Bäddade sängen och upptäckte att blommorna var torra, gick in till köket och skulle fylla blomkannan men såg att diskhon var full med disk. Jag började tömma diskmaskinen på ren disk, för att kunna fylla på med det som stod i diskhon, när jag gick till plastskåpet för att stoppa undan en plastbytta. I det skåpet var det rasvarning, på högsta nivå, så jag var tvungen att stöka ordning i det, för att kunna ställa in plastbyttan jag höll i handen.

När jag reste mig upp från plastskåpet så föll mina ögon på kaffebryggaren och naturligtvis blev jag jätte kaffesugen, så jag tog kaffepannan gick till diskbänken, där diskhon fortfarande var full av disk, jag plockade resten av den rena disken ur diskmaskinen. Ställde in smutsdisken från diskhon, fyllde kaffepannan och blomkannan, ställde blomkannan på bänken vid spisen, satt på kaffe tog blomkannan för att vattna när jag såg att det fattades nycklar på nyckelhängarna, ställde ner blomkannan för att leta nycklar i jackorna som hängde i hallen, där insåg jag att så många jackor inte behövde hänga framme, så jag tog ett gäng jackor och gick till klädskåpet för att hänga undan dem.

Väl framme vid klädsskåpet så kom jag på att HAnny inte fått någon mat i dag, så jag la jackorna på kökssoffan, och tog en mugg hundmat ur tunnan som står i samma skåp, gick till kylskåpet för att hämta fil, ställde ner muggen på bordet och lyfte ur filpaketet ur kylskåpet, samtidigt upptäckte jag att det var många små pytsar med utgångna rester som måste slängas, varav jag ställde även filpaketet på köksbordet och tog pytsarna med resterna och gick diskbänken, öppnade skåpet till soppåsen insåg att den inte skulle rymma några rester så jag ställde pytsarna i diskhon.
Jag knöt ihop påsen och gick ut till soptunnan.

När jag slängt soppåsen upptäckte jag att bron måste sopas för det var så mycket grus, när jag sopade vid utebordet såg jag att påskliljorna fortfarande stod inne så jag gick tillbaka in för att hämta krukan med påskliljor.

Väl inne i köket insåg jag att HAnny fortfarande inte fått mat så jag gick till köksbordet för att hämta hundmaten och filpaketet, när jag såg min mugg och kom ihåg att jag kokat kaffe, Så jag fyllde kaffemuggen och ställde tillbaka den på köksbordet, innan jag gick till diskbänken för att göra ordning maten åt HAnny, därefter hämtade jag en ny soppåse, såg blomkannan, tog med mig den till diskbänken, slängde jag matresterna i den nya soppåsen.

PUH!! Kom ihåg kaffemuggen på bordet, så precis när jag skulle sätta mig ner och dricka kaffe så kom jag på att jag var på väg ut till vedbacken, men då måste jag ju byta till varmare byxor och strumpor. Klev upp och gick till klädskåpet, tog fram byxorna, stoppade i samma veva in alla jackor som låg på kökssoffan.

Gick till sovrummet för att hämta sockorna, såg att blommorna fortfarande var torra, drog ut strumplådan och insåg att det även där behövdes en upprensning.
Efter att ha parat ihop alla lösa sockar och strumpor med respektive maka, så gick jag tillbaka till köket för att hämta blomkannan för att tillslut vattna blommorna, när jag kom på att tvättmaskinen var klar. Tänkte tömma ur den blöta tvätten i tvättkorgen men den var full med torr ren tvätt. Lämnade allt och gick till köket för att dricka kaffet men det hade hunnit bli kallt. Klädde på mig de varmare byxorna och sockarna och tog påskliljorna med mig på väg ut.

Så jag hinner nog göra lite grann innan det är dags att gå in och äta lunch… då kan jag ju passa på att hänga tvätten och vattna blommorna, ställa in filpaketet, ta in ved…"

Inga kommentarer: