söndag 11 december 2011

3:e advent 2011

Idag kändes tändes det tredje ljuset, skulle ju ha varrit bra med tanke på att vi fortfarande har strömavbrott, men det märktes knappt i lyrrörslampanssken... Husse har ju snart riggat hela huset.Det ligger kablar och skaddar och förgrenare överallt... Jag börjar dock bli less på allt bök, allt tar ju så mycket längre tid... men jag måste säga att det går ingen större nöd på oss, jag fixar lätt middagsmaten med vedspisens hjälp Det känns däremot lite isolerat för att vi är helt utan telefoni,  både den fasta och mobilen ligger nere och med det så är även det mobila bredbandet borta... men plogtraktorn kom ju trots allt i går så byvägen är numera plogad, så jag kom på jobbet i morse så jag har trots allt fått kolla FB och kolla mailen så jag klarar mig ett par dagar till..

Inga kommentarer: