måndag 26 december 2011

Strömavbrott igen!

Jag har tappat räkningen på årets summa av strömavbrott men detta börjar bli ohållbart, kanske vattenfall börjar betala vår bränslekostnad för  elverket...

Dessutom varnar de för att det kommer att bli långvarit, det är många som blivit utan denna gång.. 170 300 st hörde jag på radion...

Nu är det Stormen Dagmar som bråkar och fäller träd över våra elledningar, förra gången var det snöfallet och upplegan på träden som lyckades fälla träden över samma ledningar... Är det inte dags att gräva ner dessa ledningar eller bredda ledningsgatorna betydligt..

En KlassII-varnig är utfärdad igen... Denna gång är det blåsten som är samhällsfarlig, och naturligtvis ska jag även idag ut och jobba, men jag börjar inte förän 13.30 men ändå... Grusvägen är som en nyspolad skridskobana och ingen grusbil så långt ögat når... Husse har varit ute och sandat lite här, utanför, men grusvägen är 9 km lång och skog hela vägen har jag otur så ligger det dessutom en massa träd kors och tvärs över vägen ...

Läste att de uppmätte 41 sekundmeter högst uppe på högakustenbron, det är långt över orkanstyrkan tydligen... ujuj då gäller det att hålla i hatten!! ;)

Nää, dags att elda upp i spisen så det blir någe kaffe i det här huset, ha en trevlig anandag juldag...

Skrivet med hjälp av elverket

Inga kommentarer: