tisdag 27 december 2011

Misslyckad som tomte...

Eftersom jag jobbade i julhelgen så kunde vi inte åka ner till Kära mor och co som vi planerat, men julklapparna hade jag då tänkt få ner...

Men tidsoptimist som jag är, så sa det bara switsch!! Så brann det om knutarna för att få ner paketet i tid, sockarna låg ff  halvfärdiga  i stickkorgen efter en nödvändig efterjustering på fotlängden. Collagejackan hände hånleende, ihopknövlad, totalt ofärdig, i en påse inlindad med många svordommar på köksstolen... Jag gick länge och funderade vad mellanlillebror kunde tänka sig att vilja ha för klapp... Tillslut var allt klart, inslaget och nerpackat och ivägskickat...
Det kom tom fram en dag tidigare än väntat och Allt kändes frid och fröjd...

lånad från webben
Jag pratade med PP som hastigast och på honom lät det som det mesta var okej men när jag fick mellanbroderns brutala saning i örat, så togs jag hårt ner på backen med ett brak!!

* Collagejackan som jag slitit så med, sprättat och sytt om var åt helsike för stor...Helt oanvändbar :(
* PPs sodukispel gick inte att få igång, det lät, men det gick inte att spela på...
*Äldsta lillebror blev sur för jag hade glömt skriva in mina brorsdöttrar i kalendern som mellanlillebror fick...
*Alla trisslotter förutom en, var nitlotter...


Skulle inte förvåna mig om minsta lillebrors bok var skriven på danska, och svägerskans stickesockar ff var försmå... Lägg dit att min brorsdöttrars tuschpennor säkert redan är torra och min brorssons lyckoklöver ogravyrbar så är väl OLYCKAN total...

Men paketet kom iaf fram i tid...

3 kommentarer:

Annelie sa...

Men julkortet kom ändå fram i tid och det blev vi jätteglada för,tusen tack:)
Kramar Annelie

therese sa...

<3

Cornelia sa...

Sorry att du försvann, nu har jag lagt till dig. Kram och pepp