torsdag 8 december 2011

Nu är vintern på ingående...

 Nu har det börjat... hrmmm, vem mer är snösvängen blir förvånad?Jag menar... Snö i december??? Hur ovanligt är det, på en skala??? Vi bor ju i Norrland OCH det blir snö varje vinter här uppe, så är det bara... Det är tydligt att nu är vintern ingång!! I natt kom det en 4-6 cm snö och det blev direkt kaos i stan... OCH mer är på väg... Detta har SMHI utfärdat:

Vädervarningar i Västernorrland

Riskklass 2

Fenomen snö/is
Tid dec 8, 18:54 → dec 9, 18:54
OmrådeVästernorrland
Från fredag morgon fram till kvällen ca 15 cm nysnö och frisk ostlig vind ca 8 m/s
 
 
 
(Klass 2: Väderutveckling väntas som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV.
Läs mer om definitioner för klass2-varningar. )
Kan iofs medge att det känns lite kymigt... jag jobbar hela helgen, tidiga morgonar, och det ska snöa hela helgen... har varskott bemaningen OM jag inte tar mig ner i morgon... jag menar 9 km grusväg som ännu inte är plogad från nattens nederbörd...
Men jag har packat en väska med skoterstövlar,varseljacka, täckbyxor mössa och handskar... och jag får väl kliva upp ännu lite tidigare, så jag har god tid på mig att köra så ska det nog gå bra!!

Det som dock oroar mig är att vi ska som vanligt, tappa strömmen igen... det överlever man väl oxå men det blir snabbt lite jobbigare...
 

Inga kommentarer: