tisdag 17 januari 2012

1 månad kvar

Är det nu som 40-års krisen ska slå in...  Hur vet man om man har drabbats av en ålderskris???

Fast om vi tittar på vad en 40-årskrisare brukar göra, så måste jag vara ett klockrent journalfall för...
  • Jag har gått ner i vikt,
  • Jag har köpt nya kläder, 
  • Jag har börjat motionera,
  • Har bytt yrkebana och ska börja studera,
  • Jag har klippt ny frisyr
  • och köpt nya glasögon... 
Men jag tycker faktiskt, och känner mig trots allt är yngre än någonsin...

För jag orkar mer nu, framför allt så vill jag mer nu, att  jag sedan kansker inte hinner mera, för att dataeländet tar tid så är det väl en annan sak...

Jag känner mig, i stora drag, nöjd med mitt liv som jag lever nu, Jag bor på landet med man och hund...

Sedan kanske man har vissa önskningar och några förhoppningar, men inget som känns superviktigt och livsavgörande om det inte skulle slår in...00


Inga kommentarer: