måndag 23 januari 2012

Brädad av Dagmar

Husse ska flytta i från mig..  och han far redan runt den 1:a... Jag har blivit brädad av Dagmar, den förhatliga... Flytten är visserligen bara tillfällig och på veckorna men ändå... Hans maskingrupp blir flyttad dit ner, för att hjälpa till att rädda all utblåst skog... Och det förstår jag och accepterar, men jag behöver inte tycka om det... :(
För det krånglar onekligen till det här hemma, med snöröjning och div annat karlgöra.. För nog ska ni se att det kommer att vräkna ner dubbelt så mycket som det redan kommit bara för att...
För det är ju inte bara jag som är beroende av Husses traktorkörningsegenskaper, utan det är ju flera i byn som får skottat av min traktorburne sambo och livskamrat...  Sedan kommer det framför allt att bli ensamt och tomt, ... kanske inte direkt för Hp, som får kompa ihop med farmor och farfar betydligt mera nu... men för mig :(

Inga kommentarer: