onsdag 25 januari 2012

A taste of Honey

Mattes hjärta, min älskade hund, HAnny fyllde 5 år i söndags, och det firades naturligtvis med pompa och ståt... Farmor och farfar och Grannhunden Troja kom på tårtkalas, medans Husse tyckte det var viktigare att köra skoter...

Tänk vad tiden går, visserligen har mycket vatten runnit under broarna men i bland känns det som igår... jag kommer mycket väl i håg turbilensen kring HAnnys varande och icke varande i mitt liv, Jag kommer ihåg Stoltheten och äganderätten, när vi äntligen var och hämtade mitt knytte...

Jag kommer ihåg bråken, oron och flytten... All kissning inne, all rädsla när det kom någon bakom dörren... För att tillslut få landa i lugnet, och få se min älskade vän växa och bli trygg, se henne inta sin snötron och blicka ut över sitt kungarike...

Jag hoppas du får leva ett långt och friskt liv, jag älskar dej HAnny Panny!

Inga kommentarer: