söndag 19 december 2010

4:e advent



"Fjärde söndagen i advent är en av söndagarna i adventsfastan.

Den infaller den söndag som infaller 18-24 december. Fjärde söndagen i advent kan alltså sammanfalla med julafton. Den liturgiska färgen är i Svenska kyrkan blå och i Katolska kyrkan lila.

Temat för dagens bibeltexter enligt evangelieboken är Herrens moder."

saxat ur wikipedia

Det är väl på tiden, hon är ju en av huvudpersonerna, så att säga...

***************

Här är det ff städning som gäller på schemat, Jag ogillar skarpt att städa, dammning tycker jag är en bestraffning, så jag far iregel bara över det värsta, och sätter in annars bara in stödinsatser där det krisar.
Så därför brukar jag försöka göra en STOOOOR sanering 1-2 ggr/år  så även om jag betat av lite av den så är min städningslista ff lång.

Husse har grävt fram och släpat ner plastgranen från vinden, "Vi" var liiite sena i år när det gällde att leta gran, och nu när vintern kom över en helg, så är det ju nästan omöjligt men denna upplega, att hitta en snygg gran. Så det blir en plastgran i år, trots att jag är i princip mot plastgranar, jag tycker de är fula, de luktar inget och sen när man bor på landet och delar frukostflingor med en skogsägare så kan man faktiskt har en riktig gran.

Jag får ge med mig i år, men nästa år blir det nya förhandlingar...


5 dagar till dopparedagen, 4 dagar till mina gäster kommer, 7 dagar tills de far igen... Det blir en kort julhelg i år, så det gäller att äta fortare och oftare..






Inga kommentarer: