fredag 17 december 2010

Nu kommer äntligen vintern...

Efter ha muttrat av ogillande, att vintern och snön slagits sig ner i Skåne istället för här, så ha även vi fått vinter nu... på två dygn har vi nog nära fått 3 dm, Med både en klass2 och därefter en klass1 varning, det har emellan åt kräksnöat...men vi har bara haft ett kortare strömavbrott, peppar, peppar... Det var turligt nog i natt, (hade på rutin ställt mobilen som backup, vanliga väckarklockan går ju på ström)... men det var bara för att jag tappat upp vatten i hinkar och laddat med vedpåsar på altanen... tagit fram ficklampor och bytt ut alla värmeljus till nya obrända...

Husse fick ta om 3 gånger när han var ner efter tidningen och han har ändå högre markfrigång på sin bil än på Nissan som jag kör. Så jag bestämde raskt att det blir en hemmadag istället för SP, lite tråkigt, för det är ju sista fredagen innan jul...

Hoppas jag kommer igång och gör lite nyttigt här hemma då iaf men det känns trögt... dessa veckor när Husse går på nattskift är jobbiga... det är ingen som kör i säng mig, så jag har i regel bara precis hunnit somna innan han kommer hem, sedan tar det en himla tid innan jag somnar omigen och så upp tidigt på morgonen Pigg och nyter---- not!! Puh, tur att det bara är var tredje vecka och från dec till april...

Nä dags att sätta i gång... hämta mer ved, rengöra fläkten, fortsätta med köksskåpen och resten av köket... blää.

Inga kommentarer: