torsdag 2 december 2010

Joodasåatte...

Torsdagskväll, trött som en motorvägsskylt i snöstorm, ont som en enbent pirat som hoppar jämnfota... men fick en riktig vitaimnkick av en patient på praktiken. Jag har börjat landa där nu och håller just nu mest på med renoveringar och omändringar på skor och tofflor. Småpyssel och mycket syning på skomakarmaskinen (det var ett kärt återseende)

Jag fick vara med på en utprovning av ett ståskal, Det är ett hjälpmedel för barn (har inte sett för vuxna, men det kanske finns) som sitter i rullstol. De får komma upp i ett stående och samtidigt träna bålstabiliteten.

Ibland är det nyttigt att bli påmind av livet, vad har jag att klaga över, jag har två fullt fugerande ben, även om ett är fläckvis är bortdomnat, två, värkande men fullt fungerande under axelhöjd, armar... de finns de som inte har allt de där och ändå lyser som en sol.

Tapetseringen var lite klurig men det gick tillslut, skulle kanske ha testat på en planvägg först... men men den sitter där nu, efter mycket om och men... Det gick rätt hårt åt nacken och axlarna, och det lär väl kännas av det ett tag framöver... Men jag gjorde det själv... Husse var dock snäll (eller otålig) och latexfogade runt åt mig, så nu ser det riktigt snyggt ut, tänk hur snyggt det blir med lite färg...

Inga kommentarer: