torsdag 23 september 2010

en Intensiv ONSdag.

En sån här typ av underbenshylsa var jag med på i dag, vi hann den inte så här klar, men jag hann vara med och plasta den. Den är värsta böket innan ska ni veta, först har man en gelantin liknande plastpåsestrut som man knyter både uppepå och under gipsen.. därefter drar man 2 varv bommullstubgas sedan 5 varv med glasfiberinblandad tubgas, och det ska naturligtvis knytas ordentligt mellan varje varv.... ha trodde ni att det var klart... nää vi är inte ens på mitten än... sedan trär man försiktigt på kolbiberflätan på ca 2/3 och vänder efter knytning till 1/3 detta är bara för att få stödet till adaptern... sedan 5varv till med glasfibertubgasen och alla knytningar. ;) och på toppen en till av den gelantinliknande struten..                                                                                          Dags för en check av att vakumet fungerar, alltså att strutarna är hela, (det är bästa att passa naglarna så man inte rispar hål på den och hela alltet rinner ut. när det så är dags)
Därefter rör man ihop epoyplasten med härdare och häller ner i struten och mjölkar plasten neråt, dränker in alla lagren av tubgas med plast tills allt är mättat sedan får det stå och härda med vakumet på...

Okej, längre hann jag inte och ändå stannade jag 1,5 h längre än vad jag skulle ha gjort...

När jag sedan kom hem gick min hjärna på högtryck av alla nya intryck och gamla nyväckta minnen att jag var helt slut... men istället för att gå och lägga mig så tog jag med mig HAnny och tog en promenad, vi gick  filosoferande ut till landsvägen och tillbaka och fick på det viset ihop 9174 steg som dagens slutsumma.

Kan iofs tillägga att jag stälpte omkull efter middagen ist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vadå skjälpte omkull efter middan!! DU VA JU FÖRF... MED MEJ!!!Hur bra minne ha du dådådda!

therese sa...

PÅ ONSdagen Solan, PÅ ONSdagen träffade jag då minsann ingen, det då var jag som en disktrasa efter middagen... det var i går PÅ TORSdagen jag var med dig!!!! Comprende?! hur bra minne har du dådådda!
kram på dej illjärsrödhåriga yrhätta!