söndag 19 september 2010

jaha, då var det valt.

Nu har även sveriges mest belutångestdrabbade människa röstat, jag velade ända in bakom skynket... det är bara det att jag tycker att alla mer eller mindre är smygmoderater de som är minst modareater nu för tiden, är väl banne mej de blåa själva... och allt verkar guld och gröna skogar, men en månad efter valet när vallöfterna bleknat och vardagen börjar göra entre, så går det på likadant som före... de rikare blir rikare och de sjukare motas in i garderoben igen...

Men demokratin funkar deffinitivt inte om man bara ligger på sofflocket och tycker... det är lika mycket en skyldighet som en rättighet, det här med röstningen...

Så jag hoppas att ni gjort er plikt och använt er röst...

2 kommentarer:

Charlotte sa...

så där som mysvovven ligger, skulle jag också vilja ligga ;-)

therese sa...

synd bara att fotot är gamalt och soffan tillhör mitt förra liv, annars är du välkommen!! kram.