tisdag 7 september 2010

Soffan i hamn...

4 lager av olika tyg och olika kvalliter
Det var spännande när jg började öppna på sofflagern... det visade sig vara 4 olika lager av tyg och galon...  när jag strippat sofflocket visade sig det att det spruckit och kilen som ska stadga upp locket kommit ur läge, men det var bara att slå det i läge och skriva fast det så nu är det stabilt igen... man vill ju inte braka rakt ner i leksakshögen, det kan ju göra ont i ändalyckten att landa på en lastbil eller en vasshörnad räkneram...
skumgummit blev utskuret och ditlimmat på fredagen i hopp och önskedrömmar om att hinna börja med häftningen på lördagen mellan bärplockning, rensing och kortspel... Vilket som vem som helst kunde räkna ut, ja inte vi tidstappasre förstås, inte hanns med... Söndagen var bara vikt till sofflocksklädning... vilket då definitivt behövdes för min elapparat som jag köpt inte visade sig vara så bra som jag i min enfald på affärn trodde, dessutom passade inte de extra stift som vi köpt till... grrr så det slutade att jag handhäftade de tre lagren... det känns i min högertumme, kan jag berätta... som inte alls vill vara med just nu... Men klart blev det

färdigt!!
nu återstår "bara" 6 stolar med infällda hörn...




2 kommentarer:

Pärans galningar sa...

bra jobbat, å snyggt oxå.

therese sa...

tack, tycker faktiskt själv att det blev bra.