torsdag 4 november 2010

Onsdagen

 innebar denna vecka ingen praktik, utan en heldagsresa i inspirationens tecken, En resa som började så tidigt att klockan knappt vaknat och slutade sent, men lyckligt med rent kaos på sluttampen... Bussen skulle avgå kl  07.30 med upprop kl 07.15, alltså måste jag åka hemifrån senast kl 06.30 eftersom väglaget inte riktigt är på topp... Klockradion skrek till, första gången vid 05.30 huvva!! Frukosten intogs i bilen... För HAnny är ju inte heller speciellt morgonpigg kan jag ju säga...Resan kändes dock inte så lång eftersom vi roades med dvdfilm. Framme vid resans slut så stod kaffe framdukat och men massa utställare som alla bjöd på godis, nåja någon bjöd på frukt också faktiskt.Efter en öppning av konferenciererna med lite sång och underhållning, så var det dags för den första av de två föreläsningar som man valt... Jag tog "Hälsa och livskvalitet"...men tyvärr så tog tiden slut när han började komma in på det väsentliga... kosten.. Efter lunchen som även där hade sång och underhållning, kändes lite överspelat för min smak..                                                                                                                                                                     
Efter lunchen var det tid för mer mingel bland utställarna, och då passade jag på att prova på lite klassisk massage... Därefter av det dags för den andra föreläsningen som även i mitt tycka var den bättre av de två... den hette Bli den du vill" och det var en underhållande stund med mycket tänkvärda ord.

Efter fika och summering av dagen påbörjades återresan och slutet på dvdfilmen..
Väl framme så hoppade jag trött in i bilen för att åka och tanka innan jag äntligen kunde fara hem... Framme vid pumpen, så uppdagas det efter att vänt upp och ner på handväskan 3 ggr säkert att ....

Plånboken är försvunnen... gone... helt borta!!!
Hysterin är ett faktum!! Tänk, tänk, tänk, var var den sist???
Efter att ha sett hela dagen i revy så stannade tanken på bussen, Jag tog upp börsen för att stoppa grattisbiljetterna i den, så på bussen måste den vara om jag inte tappat den på vägen från bussen vill säga...
Hur sjutton får man tag i en busschafför som man inte ens vet namnet på?!?! efter kontorstid??? 118 118?
112?? Jo, bussgaraget!!

Körde som en galning till bussgaraget... hoppade på en man med bussjacka...Helt okänd, stackars man!!

Men efter många om och men så kom iaf min busschafför utsläntrades men min börs i näven!!! Han hade tänkt ringa närhan kom hem.

Gissa om jag blev glad!! Stjärna i himlen, det är vad han borde få!!

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Meeen vilken tur att du kom på det då och att du prickade in chauffören :-)

therese sa...

ja,lite flyt och jätteskicklighet... Jag hade väl tagit hela dj-la bussgaraget som gisslan annars...=0