söndag 7 november 2010

Tänt ljus för mormor

I kväll var det minnesgudtjänst i kyrkan. De tänder ett ljus för alla våra nära och kära som dött under året som gått.. mormor hann vara med på det.

Men jag orkade inte åka än en gång dit upp, så jag tände ljus här hemma istället.
Jag har börjat skriva på den text som jag ska läsa upp i kyrkan... om mormor, men det är svårt, det är jättesvårt att sätta på pränt vad jag känner och hur hon var...
Det känns ialla fall som en stor del av mitt hjärta bryskt slets ifrån mig den där morgonen... det var en stor del av min trygghet i barndommen som fick änglavingar och gav sig iväg...

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Har som ingen betydelse om man tänder ett ljus i kyrkan el hemma, det är tanken som gäller!

Hade också ett ljus tänt igår, för min bror som gick bort -82...26 år gammal!

therese sa...

De säger man tänder ljus för de sina som gått bort, för att de ska hitta hem... men hur ska de hitta hem när alla tänder åt alla???