tisdag 9 november 2010

Tänk positivt!!

 Det här med att alltid försöka tänka positivt är inte alltid så lätt.. helst idag när kvicksilvret flämtar betydligt längre ner än vad vi är van vid denna höst/vinter... Fast visst är det vackert när rimmfrosten klär allt vitt och aldrig lyser stjärnorna så klart som när det är kallt ute....

Men som sagt, helt lätt är det inte att alltid tänka positivt....Helst inte när jag "bara" skulle ut och stoppa in motorvärmaren, tänkte att senare offra lite av min ledigtisdag att åka med sorteringen, det börjar var väääääldigt mycket av glas och flaskor och konservburkar och för att inte tala om pantsäcken svämmar över för länge sedan... Nåja jag skulle bara ut en snabbis och stoppa in kabeln... gick sådeles ut utan polarmundering, typ bara i tofflorna.
Men lat som man är så tänkte jag att jag tar pantsäcken med mig och stoppar in den i bilen på en gång...
öppnade ena baksdörren och kände samtidigt..OPPPSS! inte bra!!  handtaget stannade ute... grrrr men in med säcken i baksättet varav den stjälpte och la sig ner... såg framför mig hur gammal öl och dyl rann ut på sätet och ner på golvet... jag rusade runt bilen och slet upp bakdörren på den sidan.... DUBBELOPPPSS!!

GAAAH!! detta kan inte vara sant tänkte jag... johodå!!! där stod jag i tofflorna med båda bakdörrarna som ett fladder....Andas, Andas...

( censur) ....

För att göra historien kortare... var det bara fram med hårblåsen och gilla läget... Funderade ett tag på silvertejp men det smssvaret från husse kom tillbaka snabbt med...NEJ!

När jag fått båda dörrarna hjälpligt att stanna kvar i någelunda låst läge, så pass att det var lönt att koppla på kupevärmaren. Då kom Husse ångandes från skogen och spröt låsolja i alla lås... hrmpf !!det var så dags..

Kan ju säga att det är alltid gött med vedspis och kokkaffe, men idag var det underbart!!

Inga kommentarer: