måndag 21 februari 2011

födelsedagen


Även denna dag upplevdes, som så ofta nu för tiden som i ett enda galet gatlopp, i en fart som jag troligtvis inte pallar i långa loppet...

Somna sent kvällen före, bl a pga linedance och därefter tårtverkstad,
Kastar mig in våran bil, korsögd av trötthet, frysen av alla hundra minusgrader
kör det fortaste jag kan...

Ramlar in på glasmästeriet, med tårta och täckbyxväska i högsta hugg...
Hämtar ut racerlånebil...
Kastar mig i racerlånebilen och kör det fortaste jag får...

Kör upp till vc och checkar ramlandes in till min samtalstid,
Pratar duracell-likt i 140 km
Kastar mig i racerlånebilen och kör det fortaste jag får...

Upp till praktiken, severar tårtan,
Lyckas hinna göra lite praktikgöra, tror det var några band eller nåt...
Glömde gå på sjukhusapoteket hämta ut HAnnys medicin.
Kastar mig i racerlånebilen och kör det fortaste jag får...
Ut till min kära vän, med tårtboxen i högsta hugg,
Fikade både tårta och björnakaka med gott kaffe och mycket surr :))
Försökte få tag på sjukhusapoteket för att få medicin till  ett annant apotek - gick inte.
Kasta mig i racerlånebilen och kör så fort jag får...

Upp tillbaka till sjukhuset för att gå på apoteket- stress stress
Efter parkeringsatomater och kölappar på apoteket, med klockan tick, tack,
får jag reda på att medicinen inte finns på sjukhusapoteket men på apteket jag ville få skickat till - GRRR
Kasta mig i racerlånebilen och kör så fort jag får....

Tillbaka till glasmästerit, rusar in och har magsaften upp över öronen
Betalar och får tillbaka vår egen bil - men med hel framruta
Kastar mig i våran bil och kör så fort jag får...

Tillbaka till apoteket dit jag försökte flytta medicinen per telefon.
Ramlar in på apoteket 10 innan stängning - får tag medicinen... 
Kastar mig i våran bil och sitter stilla och andas i 5 min...

Kör sedan i min egen takt ur stadens hetsiga tillvaro, hem till skogen och hemmets lugna vrå...
....hem till ringande telefoner, gratulationssånger och kaffekokande.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Attans vilken stressdag du fick där....
Men jag är då glad att du hann fika i lugn och ro en liten stund iallafall :-))

Tårta var väldigt uppskattad av både stor och liten!


Kramar!

therese sa...

Det är mitt liv i en ask... jag tror jag föddes stressad... eftersom jag kom för tidigt, hehe

Tack ändå för oasen mitt i stressen, med gott kaffe och surr

Löv ju, darling