söndag 6 februari 2011

Nytt Sällskap

Eftersom HAnny fått promenadförbud av veterinären så har jag fått gå själv... men vad gör man av händerna när man inte släpar på ett koppel??? första kvällen jag gick helt Solo jag menar Måno, var det jättejobbigt....

men dag2 kom jag på att jag hade stavarna stående i porten... hux flux så hade jag gått samma sträcka, 10 min fortare och var betydligt svettigare... För att inte snacka om träningsvärken jag hade dagen efter...

De är alltså ett betydligt jobbigare sällskap eftersom takten ökar och det är ingen som drar mig upp i uppförsbackarna...enda nackdelen som jag kan se just nu, är att de är sämre på att hålla kursen på vägen, så jag går titt som tätt in i snökanten...

HP höll hela ekipaget på vägen iaf, sedan är det trots allt roligare att gå med en annan levande varelse, även om hon inte säger så mycket i mellanåt... Men stegen ramlar lydigt och prydligt in i stegräknarapparaten varje kväll, i kväll nådde jag SUNDSVALL på min promenad genom Sverige

och en positiv sak till, jag har fått bättre sömn på köpet... har inte behövt ta ett endaste piller sedan jag började ta kvällspromenader...

Inga kommentarer: