fredag 25 februari 2011

Skraaap...ojdå hoppsan

Jag backade på min skoter igår... Jag vet att jag är urusel på att backa, än hur jag ställer in ytterspeglarna, så ser jag inte det jag behöver, helst inte när jag måste backa bakåt neråt...

Jag skulle ärligt talat inte klara mig en sekund i Sveriges värsta bilförare...

Jag skullle backa intill ytterdörren  för att underlätta dockningen med HAnny...Eftersom Hp skulle på ultraljud och skulle vara okissad så tänkte jag ta bort så många kisstillfällen som möjligt....
 Så därför tänkte jag backa ner mot ytterdörren och öppna luckan och sedan springa ut med HAnny rakt in i bilen. Så enkelt i teorin..... men ack så svårt i verkligheten om man är ägare till denna blogg ;),

Nerfarten till huset svänger dessutom och pricken över i:et är ett par stora stenar i inner kurvan...
Så jag höll naturligtvis ut ordentligt, backade försiktigt, spejade i speglarna efter stenarna rullade lite mer bakåt och så tog det tvärstopp...i skotern som stod helt harmlöst parkerat på snökanten... på andra sidan

Nu hade jag så liiiiten fart att det blev bara ett par svarta streck på kofångaren på bilen och på skotern syns det inget alls.... Puhh, den värsta persen var faktiskt att berätta för Husse.

Inga kommentarer: