fredag 25 februari 2011

HAnny's ultraljud II

Igår var det dags för ultraljud nr 2, denna gång ett okissat ultraljud, gjort av en expert som bara håller på med detta. Borde vara mer säkert eftersom denne expert tordes vara van att titta på ultraljudsbilder...
Priset var också det dubbla, (jag behövde visserligen inte betala det första eftersom de inte meddelade att "patienten" skulle vara okissad...)  Så jag var först ner till stan för att göra lite praktikgöra sedan åka hem för att hämta HAnny. 

Sagt och gjort, för att underlätta att Hp INTE skulle hinna kissa så tänkte jag att jag förbereda och göra dockningen så enkelt som möjligt... Alltså min plan vara att backa ner intill altanen, öppna backluckan och sedan gå och hämta HP och springa in i bilen... Pice of a cake, trodde jag.... jag glömde vem som skulle backa... skotern stod i vägen..

Nåja efter vissa blessyrer så var hunden lyckligt okissad i bilen där hon skulle vara och jag kunde åka på runda 2 till stan...

Inspringningen på vetrinärkliniken gick också bra...Jag hade laddat med både pip och smackos... Gud vad jag velat se detta på doldakameran eller "Sveriges bästa homevideos" Vi hade lätt vunnit!! haha

HAnny så småningom uppropad och blev åter lagd på rygg och rakad på magen, dock denna gång betydligt mer. Hon låg så snällt, hon var så duktig, mattes lillgris... *nickar stolt*
Hon låg bara där som en fårskinnspäls och lät sig rakas på magen...Veterinärensexperten berömde henne tom, sedan hällde han på kall sprit sedan blå gelé och satt igång...
Livmodern var liten och helt ofarlig, den syntes inte ens på den ena sidan, vilket är mycket positivt... men det visades sig att hon hade trots 18 dagars antibiotika, fortfarande hade kristaller i urinblåsan alltså fortfarande urinvägs infektion...

 Åtgärd: Tolv dagar, ännu en ask av antibiotika, alltså 30 dagars kur, sedan in med ett nytt urinprov för odling. så får  vi se

HAnnys rakade lillmage



Inga kommentarer: