söndag 30 januari 2011

Är förkyld...

...som en hel karl... Tänk att just förkylning kan ta fram det värsta hos folk, jag skriver folk, för kvinnor kan (mej inräknat) klaga precis lika mycket som karlar och både se och känna sig dödssjuk.

Jag har varit förkyld eller kanske inte förkyldegentligen utan stannar bara i början liksom.... ont i halsen från och till, hostar upp blodstrimiga slemkråkor som en tibitansk jättesnigel skulle bli avundsjuk på... det värker i varenda led och böjbart ställe på min kropp, Men har ingen feber och är inge tjock i näsa och bihåla... så jag vet inte vad det är riktigt som jag drabbats av...Husse låg däckad med kranen på vid gavel, i 2 dagar sedan var han på benen... Här går det bara fram och tillbaka tröttheten ligger som ett tjockt täcke över livet just nu...

Men har tänkt ta tillbaka kontrollen  ska ut och gå idag om jag så däckar på kuppen... har ju mina 10.000 steg att tänka på eller nästan 30.000, har ju missat promenaderna i två dagar nu tack vare min antiförkylning... idag ska jag dessutom redovisa hur långt jag kommit denna vecka...

Inga kommentarer: