onsdag 26 januari 2011

Tisdagen som försvann...

Mina tisdagar brukar jag vara livrädda om , det är mina återhämtningsdagar, för att orka jobba resten av veckan, blir en andningspaus innan jag sadlar om från deltidsdagbarnvårdare till praktiserande praktikant på ortopedtekninska... men döm om min förvåning så har mina tisdagar ett par veckor framåt bokats in av div grejor som igår tex... Husses klippning och färgning av mina ögonfransar och ögonbryn, petitesser säger ni men det tog hela dagen... för släpp Husse till stan, som väldigt sällan åker dit, och då ska han gå på alla omöjliga konstiga tråkiga karlaffärer... visserligen handlade han till min skoter också men det hör inte till saken, det tog ändå tid..

På tisdag ska jag på service av bilen, som tar 3 h + 1h lunch, visserligen är det bara jag nästan som kör denna vrålåk men ändå...

Den 1/3 ska jag besiktiga ovanstående, och det blir nog jag som får åka och fixa ev 2:or och ombesiktningen också... OCH det är väl inte mer än rätt eftersom jag som sagt kör den oftast, men det är inte det jag vill få fram.. utan att mina lugna och återhämtande tisdagar verkar vara ett minne blott...

Inga kommentarer: