lördag 22 oktober 2011

Lördagen anno 21/10-11

gick som i en sirapflaska,TRÖÖÖGT...JAG hade en ofantligt lång startsträcka... trots att jag hade skrivit en lååång "att-göra-lista" det blev ju inte bättre av att strömmen for i ett par timmar också, visserligen när det var ljust ute men man blir ganska handikappad utan ström, för även vattenpumpen våran går på ström... men jag lyckades tillslut skrapa ihop lite energi och dammtorkade i tvrummet, bokhyllan och tv.n, sterion och div andra apparater... Suck jag hatar att dammtorka, så värdlöst göra... så när jag tillslut förmår mig att göra denna vedervärda syssla så behöver man nästen en spade till allt damm =/

HAnny klarade sig undan kam och kloklippning, genom att dynga ned sig så kopiöst att det blev tvunget med ett bad istället... Hon fick nämligen besök av sin vän Skälla och de strulade på ganska rejält ute i det blöta gräset.

Men tillslut hade jag fått sängen renbäddad, två tvättar tvättade och hängda, golven både dammsugade och svabbade medans älgsteken låg och gosade sig efter ugnsbehandlingen...

Inga kommentarer: