söndag 16 oktober 2011

Min söndag

Idag skulle jag få min första lektion Husse, i konsten att röja med såg och klinga. Det var ett perfekt väder,bara någon plusgrad och strålande sol... Och efter en garderobsdykning så hittades både underställ och arbetsbyxor... men det var ett tag sedan jag hade byxorna, hehe ungefär ca 30 kg  sedan :D men uppfinningen SKÄRP funkar för det mesta.. Dubbla tjocksockar i gummistövlarna är en annan nödlösning så länge... De satt ju fast i myrmossan när jag plockade hjortron, så jag klev ju ur dem hela tiden
 Husse ställde in hjälm, sele och startade sågen, bad mig undvika att stensåga sedan startade han sin egen såg, så satt vi igång... trots att det inte var så många grader i skuggan så blev det ganska svettigt, Men jag körde upp nästan två tankar med bensin och en drack en hel flaska vatten...

Jag lyckades undvika stensåga, de stora träden står kvar och slyn och annat div ligger nedkapat på backen.. Det var kul, det blev snyggt.. det var inte så mycket olikt att köra med trimmern... förrutom att jag gärna ligger på gashantaget lite för mycket, har svårt att pumpa med gasen.. Och jag tror att jag kommer gå fler gånger, om jag inte hittar allt för många muskler som jag inte visste av sen förut.



Där efter var det bara att hoppa in i duschen, snabbfika lite, för sedan stod det älgkött på schemat.. men allt kött är paketerat och köttfärsen är mald sedan länge, och i tryggt förvar i frysen, det går lätt när man är två

1 kommentar:

solan sa...

ja visst e de ganska kul!! om man inte har för bråttom å tror att man e bäst! hejja på!!!