söndag 31 oktober 2010

Ellas jacka

Jag har ju lovat HAnnys kusin, Ella (en Bullterrier) att jag ska sy en collagejacka!! Det var liksom tjänster och gentjänster.

I fredags kom jag mig äntligen iväg till tygaffären, efter har kuskat land och rike runt efter en riktig tygaffär, så visade det sig att i grannsamhället så fanns det en som var värd sitt namn.... En var en riktig energigivadne stund, att få gå runt och känna titta och låta fantasin löpa... Jag hittade allt jag behövde, fast mudden får jag tyvärr lov att kompromissa med, hade tänkt en rosa/vit randig en, som på bilden fast i rosa... nu blir det tyvärr en ljusare rosa och enfärgad... suck!
Det kliar i fingrarna att sätta igång, men det fodras inte så lite tankearbete, för att få att fungera på första och eda försöket.. och det göres bäst dagtid.. 

Det är förresten inte någon läsare som har en rosa/vit randig muddväv över??

Får väl återkomma med resultatet, för någon är väl intresserad om jag ror detta i land?!

Inga kommentarer: